About

Assalamualaikum and hello. As the admin of this page, I would like to convey my gratitude and appreciation for visiting my webpage. Internet as a medium of sharing and therefore, i would like to take this opportunity as the best medium for sharing my knowledge and thought. Feel free to leave comments. Hope you enjoy my writing.Read more about me »

Soalan Killer!!

Family First Featured Work

Keep in touch

RSS Feed Twitter Facebook

Subscribe via email

Article ni bukan 'racist', tapi kenyataan

25 April 2011



Assalamualaikum dan Salam sejahtera kepada semua pembaca Diari Hati. Hari ini aku terpanggil untuk kita sama-sama memikirkan nasib umat Islam kita pada hari ini. Bagi yang tinggal kat Malaysia tu, memang la korang semua kurang merasai diskriminasi yang dilakukan terhadap umat Islam. Tapi, bagi yang duduk nun jauh dari Malaysia (negara Islam), sudah semestinya kita akan merasai serba sedikit tekanan mahupun cabaran untuk hidup sebagai seorang Islam.
Tak kira lah mana sahaja anda berada, di Eropah, Amerika, Niu Zilend, mahupun INDIA sekalipun, pasti anda akan merasai suatu perasaan yang agak aneh apabila memikirkan tanggapan masyarakat tempatan terhadap Islam. Namun begitu, aku rasa, Islamophobia ni ada baiknya juga. At least diorang takut bile tengok kite so diorang tak berani buli kite Lihat sahajalah Amerika Syarikat, agama Islam menjadi agama yang semakin berkembang pesat kat sane. Kenapa??

1. Budaya diorang yang mempunyai minda pemikiran kelas pertama orang Melayu masih ramai yang belum berfikiran macam ni. So setiap yang berlaku, diorang akan kaji, tak macam kita yang ramai akan suke dengan cerita dari satu pihak tanpa membuat penilaian yang bernas.
2. Sifat ingin tahu yang tinggi. Memang diakui, mereka-mereka ni dalam bab mengejar ilmu, memang aku salute diorang. Tapi anak melayu hebat juge. Buktinya: Kite hebat dalam bab penulisan. Aku maksudkan di sini, dalam bab-bab yang melibatkan soalan bertulis, memang kite mantap. Tak percaye, tengok la berape ramai anak melayu score at least B dalam O-Level (SPM ENGLISH 1119). 

Ape kaitan artikel ni dengan tajuk post aku? (Sebenarnye aku nak share satu kartun ni pasal  realiti umat Islam di mata dunia). Orang kata, 'ada 1001 erti dalam sebuah gambar' jadi terpulang kepada korang semua untuk mentafsirkan kartun di bawah


Sumber asal

Komen anda??

3 komentar:

  1. Wak Dol berkata...

    Allahumma... ihzimhum wansurna 'alayhim.

  2. Un Phat Lee berkata...

    kat sini time solat jumaat.akan ade beberapa orang2 amerika(lelaki dan pompuan) lepak kat belakang dengar khutbah.

  3. wabit.ent berkata...

    another good sign for muslim... ;)