About

Assalamualaikum and hello. As the admin of this page, I would like to convey my gratitude and appreciation for visiting my webpage. Internet as a medium of sharing and therefore, i would like to take this opportunity as the best medium for sharing my knowledge and thought. Feel free to leave comments. Hope you enjoy my writing.Read more about me »

Soalan Killer!!

Family First Featured Work

Keep in touch

RSS Feed Twitter Facebook

Subscribe via email

Aku, bunga dan dia

23 Julai 2009

Dulu
Aku ada sekuntum bunga
Bunga itu tajam berduri
Namun,
Dapat juga kusunting kuntuman itu
Harumnya, menusuk kalbu
Kelopaknya, meruntun kasihku
Kini,
Mawarku udah layu
Segarnya tiada, hilang dimata,
Namun, harumannya….
Tetap terpahat dijiwa…..
Dia,
Hadir bertandang dalam jiwaku
Irasnya, tak ubah umpama kuntuman mawarku dulu
Hadirnya, menyegar kalbu
Udah lama hatiku tidak mekar
Semekar mawarku dulu
Detik ini,
Aku tahu, dia hanyalah bayang-bayang
Yang hadir membawa bersama mawarku itu
Aku tahu, dia dan mawarku
Hanyalah secebis
Cebisan karya yang maha AGUNG
Yang Maha pengasih lagi pengampun
Aku, bunga dan dia
Kasih Nya
Penyeri hidupku,
denganNya,
aku bersyukur
kerna Dia,
mengutus dia dan bunga…..
aku, bunga dan dia……………..
m08l
1621

4 komentar:

  1. mohdrusmanarief berkata...

    nih suspicious nih. hehe

  2. wabit.ent berkata...

    haha
    sekadar nukilan hati~

  3. Amin Rukaini Mustafa berkata...

    bakat terpendam WAk!!! Ai, sapa bunga itu erk..

  4. zkai_S berkata...

    dia hanyalah bayang2?
    bukak lampu hati, kawan..
    bayang2 akn hilang
    n dia akn ada kat depan~